ul. Szafirowa 3-5, 62-070 Dąbrowa k. Poznania (wjazd od ul. Wiejskiej)

Pon. – Pt. 8:00-20:00

Informacje dla Pacjenta

Na tej stronie znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące praw pacjenta oraz dostępu do dokumentacji medycznej w JJClinic – Medklinika sp. z o.o.
Udostępniamy również zestaw niezbędnych dokumentów do pobrania, w tym regulaminy, formularze zgód oraz standardy ochrony małoletnich. Materiały te pomogą Ci w przygotowaniu do wizyty, uzyskaniu potrzebnych informacji oraz bezpiecznym odbiorze dokumentacji medycznej.

Kto może odebrać dokumentację medyczną?


W związku z koniecznością zapewnienia właściwej ochrony danych osobowych, tylko pacjent ma prawo do odbioru swojej dokumentacji medycznej. Nie dotyczy to dokumentacji dzieci do lat 18 pozostających pod opieką rodziców lub opiekunów prawnych.
Chcąc odebrać dokumentację medyczną członka rodziny należy okazać pisemne upoważnienie oraz dowód osobisty. W upoważnieniu należy podać dane zarówno pacjenta, którego dotyczy dokumentacja, oraz osoby upoważnionej.


Prawa Pacjenta

Jako Pacjent JJClinic – Medklinika sp. z o.o. korzystając ze świadczeń zdrowotnych lub zwracając się o ich udzielenie masz prawo do:

  • świadczeń zdrowotnych
  • uzyskania informacji
  • tajemnicy informacji związanych z Tobą
  • wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych
  • intymności i godności pacjenta
  • zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii lub orzeczenia lekarza
  • poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Prawa są szczegółowo opisane w Ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2016 poz. 186). Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 stycznia 2016 roku, ogólnodostępny w rządowych Internetowym Systemie Aktów Prawnych.